Jak uniknąć skurczy mięśni podczas wysiłku

Każdy kto uprawia jakikolwiek sport choć raz w swoim życiu doświadczył skurczów mięśni, nie jest to przyjemna rzecz jak wiadomo ale jak ich uniknąć czym one są spowodowanie ? Tego dowiecie się w dzisiejszym wpisie.

Podczas wysiłku nas organizm traci wodę przez pot,mocz oraz układ oddechowy. Ilość utraconej wody jest zależna od płci,masy ciała i poziomu aktywności fizycznej oraz warunków w jakiej dana aktywność prowadzimy.
Wraz z potem tracimy najwięcej cenne elektrolity takie jak ; sól,potas,magnez,chlor,wapń.
Najwięcej tracimy chloru i sodu ponieważ jes to ok. 90% utraconych elektrolitów wraz z potem.
To właśnie sód najbardziej wpływa na skurcze mięśni a nie tak jak niektórzy twierza iż to brak magnezu jest spowodowany skurczem mięśni oczywiśćie magnez jest równie ważny ale to właśnie przez niedobór sodu takowe skurcze się pojawiają.

A więc pamiętajmy o odpowiednim nawodnieniu przed w trakcie oraz po aktywności fizycznej, należałoby się zaopatrzyć w jakieś elektrolity które uzupełnia niedobory soli,potasu,magnezu,chloru oraz wapnia wtedy zapewniam iż skurcze mięśni to będzie historia.

 

Zwalczając swoje słabości stajesz się niezniszczalny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>